سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همراهان صمیمی

وقتی انسان به هواها و خواهشهای نفسانی می رسه ناخودآگاه وسوسه های شیطانی قلقلکش می ده. اما یه چیزی که می تونه اون رو به سوی خوبی ها هدایت کنه و حقانیت انسانی را برایش روشن کنه ، اراده و ایمانش به خداست هرچند در راه رسیدنش به زحمت و رنج بیفتد.

این موضوع برای آنه که اهل دلند قابل درک است ما چه می فهمیم رضایت قلبی برای ذبح فرزند و جگرگوشه انسان چیه؟ ما چه می فهمیم  مسیر حرکت به سوی انسانیت انسان چه مصادیقی دارد و چگونه طی طریق می شود؟ !!! 

او ابراهیم است که در همه مراحل خدایی شدن از امتحانات سخت و طاقت فرسا به سلامت بیرون می آید و تاریخ ساز می شود و قرآن کریم در وصفش می فرماید:

" و اذابتلی ابراهیم ربه بکلمات و اتمهن قال انی جاعلک للناس اماما، قال و من ذریتی؟ قال لا ینال عهد ی الظالمین"

هنگامی که خداوند ، ابراهیم را با وسایل و روش های گوناگون امتحان کرد و او به خوبی از عهده آزمایش های الهی برآمد، خداوند به او فرمود " من تو را امام و پیشوای مردم قرار دادم." عرض کرد: "از خاندان و دودمان من نیز امامانی قرار ده." خداوند فرمود :" پیمان من به ستمکاران نمی رسد،" (و تنها آن دسته از فرزندان تو که پاک و معصوم باشند شایسته این مقامند. )

مفهوم آیه این است که ما در برابر خداوند مسوول هستیم و همواره در معرض امتحان و آزمایش های او. اگر به زندگی بزرگان دینی توجه داشته باشیم و  در مطالعه زندگی آنان کمی دقت نظر ، می فهمیم که نوع آمتحانات آنان به مراتب سخت تر از نوع امتحانات ما انسانهای معمولی است شاید بپرسی چرا؟ فرق ما با این بزرگان آن است که در برابر کوچکترین نابسامانی زندگی چنان جزع وفزع می کنیم و چنان ازخود، خداو روزگار دلتنگ می شویم که گاهی اوقات حالت جنون و برخی مواقع حالت افسردگی شدید می گیریم و این حالت ها در بعضی از افراد آنقدر شدید می شود که چرخ وفلک و همه زمین و زمان را برهم می دوزد  و فکر می کنیم که تمامی درهای ورود به خوشبختی به رویمان بسته شده است. اصلا همین برخوردها و عکس العمل ها در برابر مسائل و مشکلات سبب می شود که ما انسان برگزیده و یا انسان معمولی ویاا انسان  خدای نکرده پست و حقیر  بشویم.

درجه و مرتبه امامت که از سوی خداوند به انسان عطا شود درجه فوقالعاده ای است که به هر کسی داده نمی شود.حتی از میان پیامبران نیز انگشت شمارند که به این مقام نایل شده اند.

ایکاش یک گام ما نیز در ره عشق، عاشقانه به سوی خدایی شدن هدایت شویم.

عید قربان مبارک!

 




تاریخ : شنبه 92/7/27 | 4:1 عصر | نویسنده : مریم ارشدی | نظر

  • راه بلاگ | تک تاز بلاگ | قیمت دلار