سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلجویی معاونان بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس از فرزندان  شهید بابایی در سوگ مادر

از کوچه‌های باریک و خیابان‌های عریض و بزرگراه‌های وسیع کلانشهر تهران که می‌گذریم نام بلند آوازه شهیدان پر افتخار،  نگاهمان را به نور معنویت روشن می‌سازد و آنگاه که عزم ملاقات با خانواده معزز این قدسیان را می‌کنیم و میان خط‌های سفید خیابان های پرترافیک به حرکت در می آییم وجدانمان تلنگر می‌خورد که برای اینکه شرمنده‌شان نشویم چه باید بکنیم.

عزممان را جزم می‌کنیم تا به خانواده زنده یاد صدیقه حکمت همسر شهید بابایی  سر بزنیم. او که تبسم چهره‌اش هرگز اجازه نداد سنگینی تحمل نبود همسر و خلاء پدر درک شود.

این ابراز رضایتمندی را می‌شد از تابلوی بزرگ کوچه که نگاه ولایتمدارانه خانم صدیقه حکمت به رهبرش در آن نقش بسته بود  فهمید عکسی که شوق پروازش را به سوی آسمان صاف و زلال خلبان شهید عباس بابایی پیوند می‌زد تعمق در این قابِ به ظاهر ساده، نشان از تصویر عمق تولای تشیع است و نشان می دهد ملاقات هوشمندانه مقام معظم رهبری بر بالین بیماری خاص و از جنس حماسه و ایثار و حاوی صدها معنا برای تکریم خانواده ها و همسران حماسه ساز وطن عزیزمان است.

از عمق نگاه خانم حکمت به رهبر و مقتدایش ، دلی آرام و قلبی مطمئن و ضمیری امیدوار را به خوبی می شود فهمید.

وارد خانه می‌شویم و در سکوت بغض آلود خود، رشته کلام از دستمان بیرون می‌شود و بهترین کلام برای دلجویی از فرزندان گرامی خانواده صلوات و فاتحه است. در حالی که خانم مباشری نماینده محترم سرلشگر بسیجی دکتر فیروزآبادی، معاونین بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس حضور دارند و روبرویت دسته گل‌های خانواده سلما جان، حسین آقا و محمد آقا هم هستند.

اگرچه نمی خواهیم غم و اندوه بچه ها را تشدید کنیم اما دست خودمان نیست روح لطیف و پر عاطفه مان  قدرت می‌گیرد و به مغز فرمان می دهد و گلوله های اشک با پلک کلنجار می رود و سرانجام تاب نمی آورد و بر دیدگان سیلاب می بارد.

تابلوهای زیبایی که با دستان هنرمندانه خانم صدیقه حکمت نقاشی شده فضای سالن خانه را به سبزه‌زار طبیعت بدل نموده و دیدگاه هستی شناسانه به سوی معرفت الهی هدایت می‌شود.

گوشه سالن اتاقی نظرت را جلب می کند که فرشتگان بر سجاده عشق در برابر انسان به سجده می افتند اینجا نمازخانه خانم حکمت است. چیدمان اتاق ناخودآگاه معنویتت را با سجاده‌ای که هنوز در انتظار سجده‌گاه زنی از تبار زینب (س) است، گره می‌زند. این آراستگی درایمان، و وفاداری به همسر، در مدیریت و تربیت فرزندان و برداشتن گام‌های بلند و استوار در خانه کاملا نمود دارد.

اینجاست که نمی دانی کدام نوع تندیس را به روح زلال و پاک خانم صدیقه حکمت، تقدیم کنی، نمی دانی نشان هنر مندی بدهی یا مدال نجابت، او را اسوه  مهرورزی بنامی یا اسوه‌ی مقاومت، انتخاب سخت و دشوار است و نشان ایثار قطعا برازنده اوست.

زیرا وقتی با  فرزندان شهید بابایی به گفتگو می نشینیم و به منش آنان توجه می کنیم در می یابیم که آنان به خوبی جاپای پدر نهاده، در راه او قدم برداشتند و در مسیر تقوا حرکت کردند، این حاصل تربیت مادری است که الگو و نمونه‌ واقعی زن طراز جمهوری اسلامی بود مادری که  به عنوان همسر و همراه، نقشی غیرقابل انکار در حرکت متعالی عباس بابایی داشتتا جایی که  پس از شهادت  همسر عزیزش ، منزلت و جایگاه پدر و مادر همسر شهید خود را نیز به خوبی پاس ‌داشت.

چند هفته است که بچه‌ها دوران تلخ و سختی را تجربه می‌کنند زیرا به قول خودشان خانم حکمت از زمانی که بچه‌ها خود را شناختند هم پدر بوده و هم مادر.

سلما جان فرزند ارشد خانواده است؛  لب به سخن که می‌گشاید می‌خواهی لحظه لحظه با مادر بودنش را  در سبد اطلاعات و مستندات تاریخ پرافتخار زنان جمهوری اسلامی بریزی تا مبادا افسوس از دست دادن مادران و همسران و خانواده شهدا در جمع آوری اطلاعات و اسناد ماندگار دوران دفاع مقدس تکرار شود.

سلماجان خود هنرمند است و در تهیه و کارگردانی فیلم ارزشی دستی بر آتش دارد او اراده کرده درباره‌ زندگی مادرش که نه مادر سربلند ایرانی فیلم بسازد، و در این راستا به حمایت متولیان امر فرهنگ در کشور نیاز مبرم دارد.

سلما می گوید: مادرم   عمری را  با عزت و بردباری زیست و با سرافرازی نام و یاد پدر شهید م را زنده نگاه داشت. و فداکاری و ایثاری که مادرم در زندگی داشته‌اند، اجری کمتر از پدرم نزد خدا برایشان نداشته‌است. و از دیدگاه من مادرم، پدرم را عباس بابایی کرد.

 

وی تسلیم بودن در برابر تدبیر و حکمت خداوند را توصیه مادرش به فرزندان خواند و گفت: امروز رضایت ما بودن مادرمان در کنار پدر است زیرا خودشان بارها بر این موضوع تکیه داشتند که به رضای خداوند راضی هستم. اگر بمانم و نزد شما باشم و یا بروم و در کنار پدرتان. 

در پایان این نشست مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: خانم حکمت یکی از هزاران زن مسلمان است که گذشت و فداکاری‌ اش و صبر زینبی اش، قطعا نزد خداوند اجری بزرگ دارد.

 وی اضافه کرد:  حضور مثبت و موثر زنده یاد صدیقه حکمت در فعالیت های اجتماعی و سبک زندگی اش در مردم داری الگویی مثال زدنی است. او معلمی است که نه فقط در چهار دیواری مکانی بنام مدرسه بلکه در خانواده و اجتماع گسترده است.

مجتهدزاده اضافه کرد: خانم حکمت در کنار محاسن ارزشمندی که داشت در دفاع از آرمان‌های شهدا و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرد. 

وی تصریح کرد: صدیقه حکمت بانویی از جنس حماسه و ایثار، همسری وفادار و مادری نمونه که در طی زندگی پربرکت خود جز خدا ندید و در آرمان و اندیشه خدایی اش هرگز خدشه ای راه نیافت.

او در نشر ارزشهای دینی و قرآنی از هیچ کوششی دریغ نکرد؛ در جایگاه والای همسر شهید گرانقدر سرلشکر خلبان عباس بابایی و در مسیر ولایتمداری حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها  و صبوری حضرت زینب سلام الله علیها، خوش درخشید و با ایمان و اعتقاد خود به خداوند، الگویی موثر و به عنوان بانویی نمونه برای کشور ما محسوب می شد.
مجتهدزاده ملاقات مقام معظم رهبری با خانم حکمت را بسیار ارزشمند خواند و آن را نشان از اهمیت رهبر فرزانه به زنان مجاهد و آزاده و ایثارگر دانست.

 

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: بدون تردید نظام مقدس جمهوری اسلامی خود را وامدار و مرهون ایثارگری‌ها و فداکاری‌هایی چنین بانوان فعال و دل‌سوخته‌ای می‌داند که با همراهی، حمایت و مقاومت در کنار دلیرمردان شجاع و پاکباخته‌ای چون عباس بابایی‌ها، عزت و اقتدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند

 

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس در پایان بیانات خود، بر تهیه فیلم و مستند، کتاب و ویژه نامه خانم صدیقه حکمت به عنوان تکلیف متولیان امور فرهنگی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: سازمان نشر آثار ومشارکت زنان در دفاع مقدس با همکاری دخت مکرم شهید بابایی ؛ تصمیم به ساخت گوشه هایی از زندگی سرکار خانم حکمت به عنوان میراث داران نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسوه صبر و مقاومت ، برای بهره برداری و الگوسازی جوانان این مرزو بوم را در دستور کار خود قرار می دهد.




تاریخ : پنج شنبه 95/4/10 | 11:35 صبح | نویسنده : مریم ارشدی | نظر

  • راه بلاگ | تک تاز بلاگ | قیمت دلار