سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تاکید بر هم‌افزایی زنان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی
رئیس شورای سیاستگذاری نخستین همایش بهینه کاوی تجربیات موفق زنان در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی گفت: مهمترین هدف از برگزاری این همایش، همگرایی و هم افزایی بانوان موفق در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی، در جهت نقش آفرینی بیشتر ...
تاکید بر هم‌افزایی زنان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری اقتصاد خبر؛ با عنایت به برگزاری نخستین همایش بهینه کاوی تجربیات موفق زنان در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی، در میزگرد مجازی گروه رونق کسب و کار، با حضور دست اندرکاران همایش و جمعی  از اعضاء فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و همچنین معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در خصوص «اهمیت اشتغال و توانمندسازی اقتصادی زنان»، «ضرورت برگزاری همایش بهینه کاوی تجربیات موفق زنان در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی» و «هم اندیشی پیرامون برگزاری هرچه موثرتر این رویداد ملی» بحث و تبادل نظر شد که خلاصه ای از گزارش آن در ادامه ارائه می‌گردد.


زهرا اخوان نسب، معاون بانوان اتاق بازرگانی اصفهان و عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان و اتاق ایران گفت: مسائل اقتصادی به ویژه موضوع اشتغال مردم، از اساسی ترین مشکلات کشور است که با توجه به آمار بالا و روز افزون بیکاران، لازم است به این مسئله بطور ویژه پرداخته شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در این میان مسئله توانمندسازی اقتصادی و اشتغال زنان، موضوعی است که ضرورت دارد با ژرف اندیشی بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا سیاست ها و برنامه های توانمندسازی اقتصادی و اشتغال زنان، به گونه ای طراحی و اجرا شود تا موجبات حفظ و ارتقاء شان و منزلت بانوان بزرگوار ایران اسلامی را فراهم آورده و موجب تحکیم جایگاه نهاد ارزشمند خانواده گردد.

رئیس شورای سیاستگذاری نخستین همایش بهینه کاوی تجربیات موفق زنان در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی تصریح کرد: نسبت بیکاری در زنان دو برابر مردان است و این موضوع حاکی از نابرابری در دسترسی به مشاغل است.

اخوان نسب همچنین تاکید کرد: مهمترین هدف از برگزاری این همایش، همگرایی و هم افزایی بانوان موفق در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی، در جهت نقش آفرینی بیشتر زنان در اقتصاد مقاومتی است.

 نسیم جوزدانی، عضو هیئت علمی و مدرس جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان در ادامه اظهارداشت: مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی نه تنها در توسعه ظرفیت ها و توانایی زنان، بلکه در توسعه اقتصادی و اجتماعی کل جامعه، نقش کلیدی دارد.

دبیر نخستین همایش بهینه کاوی تجربیات موفق زنان در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی گفت: نقش زنان در تحقق اقتصادی مقاومتی، علاوه بر فعالیت های اقتصادی و کارآفرینی، در بحث انتقال ارزش های اخلاقی از جمله مدیریت منابع و اصلاح الگوی مصرف، ترجیح کالای ایرانی بر کالای خارجی و… بسیار حائز اهمیت است.


مریم ارشدی، مدیر روابط عمومی و بین الملل سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: در موضوع کارآفرینی و ترسیم اقتصاد پویا، همچون بسیاری از موارد، نقش اثرگذار زنان باید مورد توجه صاحبنظران، اندیشمندان و سیاستگذاران باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: چراکه زنان نه تنها نیمی از جمعیت جامعه هستند بلکه مربی نیم دیگرند؛ بنابراین سهم مشارکت زنان در این عرصه را می توان صد درصد دانست.

 معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورا تصریح کرد: ظرفیتی که  خداوند در وجود زنان به امانت گذاشته است فردی و شعاری نیست، بلکه یک کارخانه انسان سازی است که در فرصت‌های اجتماعی به فعلیت میرسد.

عضو شورای سیاستگذاری نخستین همایش بهینه کاوی تجربیات موفق زنان در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی گفت: در این‌همه سالها با وجود این همه افتخاراتی که زنان برای جامعه ما داشتند اما توفیقات کمتری در شایسته سالاری نصیبشان شده است.

آباد همچنین یادآور شد: هر جا که زنان در هر عرصه‌ای توانمندی های خود را نشان داده اند، توانسته اند به یک الگوی موفق برای زنان و مردان تبدیل شوند.


طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی و رئیس کمیته زنان، خانواده، ورزش و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور پررنگ تر زنان در عرصه هاى اقتصادى و کارآفرینى، نیازمند ساختارى قانونمند است.

عضو شورای سیاستگذاری نخستین همایش بهینه کاوی تجربیات موفق زنان در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی ادامه داد: متاسفانه در این عرصه قوانین مزاحم، چه براى زنان و چه برای مردان، مشکلات بسیارى ایجاد کرده است و بازنگرى در این ساختار قانونى، ضرورى است.


زهرا سعیدی مبارکه، عضو کمیسیون اقتصادی و سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مشکلات عدیده در حوزه های اقتصادی و اشتغال و کارآفرینی زنان و از طرفی مسئله حساس و مهم زنانه شدن فقر، میطلبد که به این موضوع با توجه ویژه پرداخته شود.

عضو شورای سیاستگذاری نخستین همایش بهینه کاوی تجربیات موفق زنان در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی تصریح کرد: هرچند در این راستا اصلاح قوانین بسیار کارساز است و ما در مجلس شورای اسلامی، پیگیر هستیم لیکن با توجه به حساسیت موضوع، ضرورت دارد مسولین همه برای رفع موانع اشتغال و توانمندسازی اقتصادی زنان تلاش نماییم.


شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: مرجع ملی زنان یا focal point امور زنان در کشور ما در عالی ترین سطح، تحت نظر رییس جمهور است و ماموریت این مراجع که مکانیزم های نهادین پیشرفت زنان هم نامیده می شوند جلب توجه، حساسیت آفرینی، جلب مشارکت حداکثری و مدیریت ظرفیت ها و هماهنگی بین بخشی برای رفع چالش ها و مسایل حوزه زنان و خانواده است.

مولاوردی همچنین گفت: بهبود و ارتقای وضعیت اقتصادی و اشتغال زنان تا حدود نسبتا زیادی، در گروی عزم همگانی و اراده‌ای ملی است.

 بر این اساس؛ بخش های دیگری از گزارش این میزگرد، در ادامه منتشر خواهد شد.


گفتنی است؛ همایش بهینه کاوی تجربیات موفق زنان در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی، به همت معاونت بانوان اتاق بازرگانی اصفهان برای اولین بار در کشور و با اهداف و محورهای زیر برگزار می‌گردد:

 –  ترویج و توسعه فرهنگ نقش آفرینی زنان در راستای دستیابی به توسعه پایدار

–  استفاده بهینه از توانایی های زنان در حوزه های مختلف

–  بررسی روش‌های بهبود و کمک به اصلاح سیاست های حمایتی از زنان کار آفرین

–  تحلیل موانع حضور زنان در عرصه فعالیت های اقتصادی

–  بررسی علل کاهش نرخ اشتغال زنان در دوره های اخیر

–  شناسایی روش های علمی و موثر در جذب استعدادهای بالقوه زنان

–  شناسایی روش های افزایش حضور زنان در عرصه فعالیت های کارآفرینی در سطح ملی و بین المللی

–  بررسی روش های ایجاد شبکه های اطلاعاتی و ارتباطی میان زنان کارآفرین در سطح ملی، منطقه ای و جهانی

 لازم به ذکر است، این همایش ملی، روز دوشنبه 9 اسفندماه با حضور و سخنرانی جمعی از مسئولان و شخصیت ها در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار خواهد شد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر، به سایت اتاق بازرگانی اصفهان به نشانی www.eccim.com مراجعه فرمایند.




تاریخ : یکشنبه 95/10/19 | 3:21 عصر | نویسنده : مریم ارشدی | نظر

  • راه بلاگ | تک تاز بلاگ | قیمت دلار