سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نشست بررسی موضوع "تحدید نسل" در کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شد/ در این نشست رئیس کمیسیون اجتماعی، رئیس بسیج جامعه زنان، رئیس شورای فرهنگی-اجتماعی زنان، قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش و رئیس کمیته بانوان شورای مشورتی مجمع تشخیص مصلحت حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار «نسیم»، در این نشست، با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوع تحدید‌نسل، بررسی سند رشد جمعیت و تعارض‌های بین این سند و قانون کنترل جمعیت مصوب 1372 در دستورکار قرار گرفت. همچنین لزوم توجه به فرهنگسازی در جامعه و توجه به ساز و کار قانونی برای رسیدن به هدف افزایش جمعیت نیز مورد بحث قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی: کلیات طرحی در خصوص "به روز شدن وام ازدواج جوانان"، در کمیسیون برنامه و بودجه مصوب شده است/ یکی از علل افزایش سن ازدواج جوانان، بیکاری و بی‌پولی است؛ بنابراین، پرداخت به موقع وام باید در دستور کار قرار گیرد.

عبدالرضا عزیزی در این نشست که امروز در کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شد، با بیان اینکه "هم‌اکنون 500 هزار جوان در نوبت دریافت وام ازدواج قرار دارند"، افزود: تلاش می‌کنیم در دولت آینده لایحه‌ یا طرحی برای تسهیل ازدواج جوانان، رقم بخورد و در قالب قانون، این خلأ مرتفع شود؛ البته متأسفانه طرح دو فوریتی "تسهیل ازدواج جوانان" که ابتدای سال از کمیسیون به صحن ارجاع شده بود، به خاطر بحث بودجه 92 مغفول ماند و به صورت طرح یک فوریتی به کمیسیون بازگشت داده شد.

عضو شورای مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام: برای متعارف شدن مقوله افزایش نسل، باید همه ابزارها به ویژه رسانه و قانون در کنار هم قرار گیرند/ یک "مرکز استراتژیک جمعیتی" باید تشکیل شود.

مریم ارشدی افزود: مرکز استراتژیک جمعیتی باید با فعالیت در حوزه‌های فرهنگ‌سازی، پژوهش‌های انجام شده‌ در زمینه معایب خانواده‌های کم‌جمعیت را در جامعه انعکاس دهد.

 




تاریخ : سه شنبه 92/5/8 | 7:7 عصر | نویسنده : مریم ارشدی | نظر

  • راه بلاگ | تک تاز بلاگ | قیمت دلار