سفارش تبلیغ
صبا ویژن

«بانوان صبور» شهرستان آران و بیدگل گردهم آمدند


  
«بانوان صبور» گردهم آمدند

به همت   آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل همایش بازنشستگان فرهنگی و همسران فرهنگیان متوفی با عنوان «بانوان صبور» برگزار شد.

در این همایش روسای آموزش و پرورش پیشین و کنونی این شهرستان حضور یافتند و در جمع حدود 1000 نفر از زنان فرهنگی و فرهیخته سخنرانی کردند.
در این مراسم که در سالروز میلاد حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شد برنامه های با محتوی و شاد و مولودیه خوانی انجام شد.

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس در این مراسم که فرماندار، رئیس اداره آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین شهرستان حضور داشتند پیام مریم ارشدی، مدیر روابط عمومی سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس به این همایش  قرائت شد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

چون طفل که از خوردن داروست پریشان

با دوست پریشانم و بی دوست پریشان

خدمت یاران دیرینم در قرارگاه تعلیم و تربیت آران و بیدگل عرض سلام و ادب و احترام دارم و از برادر خوبم جناب آقای معدن دار ریاست محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان و خواهر خوبم سرکار خانم میرزاییان بخاطر این ایده نو، تشکر می کنم.

از اینکه در فرصت بدست آمده مصادف با میلاد پیامبر کربلا حضرت زینب (س) سعادت حضور در جمع شما عزیزان را ندارم غبطه می خورم اما یقین بدانید که دل من امروز در طیران خاطرات سخت و شیرینی است که با شما عزیزان سپری شده و امروز یادآور  فراز و نشیبهای پشت سر ماست که علاوه بر سختی های شیرینش ، ما رأیت الا جمیلای دیگری را آفریده است.

یاد باد دوران ارزشمند اوایل پیروزی انقلاب و دفاع مقدسمان  که تلاش ممتاز در دریای تعلیم و تربیت با مدیریت جناب آقای اسلامی تاریخ دوران آموزش و پرورش شهرستان را ماندگار ساخت و امروز خرسندیم که آن دوران طلایی با نشان دادن نور و روشنایی تعلیم تربیت و در راستای بیداری مردم در جان فشانی های رزمندگان ولایتمدار شهرمان سهم موثری داشتیم.

براستی که معلمی شغل انبیاست و هرکس کلمه ای را به دیگری بیاموزد او را بنده خود کرده است چه برسد به شما پولادین صفتان که شمع از اینکه نماد شما باشد خجل است؛ آن زمان که استوار و مقاوم برای  آموزش و پرورش و فرزندان این نظام در مسیری سخت و طاقت فرسا گام نهادید و درخت علم را در این دیار با عصاره وجودی خود پروراندید و حاصل تلاشتان امروز در بالاترین و تحسین برانگیزترین واژه به نام شهیدان خطه کویر رقم خورد.

آفرین بر شما باد! شمایی که مادرانه حتی از خانواده خود گذشتید و این رسالت عظیم را بر دوش نهادید تا پرچم ایران اسلامی مان در همه قله های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و.... بر دوش نخبگان، فرهیخگان و مدیران کشوری و لشکری بر افراشته باشد.

شمایی که نفس هایتان را ... دستانتان را....چشم هایتان را و حنجره هایتان را نذر هدایت سلاله های این مرز و بوم کردید تا با شمع وجودتان بدرخشند و دنیایی را از نور موفقیت های ارزشی و دینی روشن سازند.

و اما بعد...

حقیر کوچک تر از آنم که برای شما که خود براستی معلمید پیام دهم اما خواستم با این چند نکته بعد مسافت و عدم حضور فیزیکی خود را توجیه کرده و بگویم که همچنان دل در گرو خطه کویری آران و بیدگل و مردم عزیزم دارم و به مسئولین شهر چند توصیه می کنم:

• استفاده از تجارب بازنشستگان به شکلی نهادینه شده و قانونی در نظام اداری کشور؛ کشور برای تجربه‌های مفید افراد در حوزه‌های مختلف، هزینه می‌کند و این تجارب به راحتی به دست نمی آیند که به راحتی از دست بروند"، ایجاد سازوکارهای قانونی برای استفاده از این تجارب در گردش نیروی انسانی اداری و مدیریتی کشور نه تنها راه را برای نیروی تازه نفس هموار می سازد بلکه حرکت ما را در رسیدن به هدف تسریع می بخشد.

• در راستای تحول سند بنیادین آموزش و پرورش می‌توان از ظرفیت های اجتماعی افراد بازنشسته در قالب نهادهای صنفی و سمن ها کمک گرفت و آن ها را در نظام های تصمیم سازی مشارکت داد و از آنان مشورت خواست.

• در شرایطی که زندگی مردم بیش از پیش به سمت ماشینی شدن پیش رفته و ممکن است توجه به بازنشستگان در محیط های خانوادگی کمرنگ شوند، کانون های بازنشستگی در صورت کارکرد مناسب، نه تنها می توانند با برنامه های متنوع، در نشاط بازنشستگان و در نتیجه نشاط و سلامت روانی جامعه نقش مهمی ایفا کنند، بلکه می توانند به محلی برای مبادله تجربه با نیروهای جوان تبدیل شوند.

• ایجاد سامانه‌ای مبتنی بر گفت‌وگوی سازمان یافته و مستمر، برای انتقال تجارب و حضور بازنشستگان در نظام های تصمیم سازی و مشورتی،‌ با تکیه بر توان کانون‎های بازنشستگی، برکات زیادی برای کشور در بر دارد.

• ضرورت توجه بیشتر به وضع معیشتی بازنشستگان، کمک به تامین نیازهای رفاهی آن ها‌ متناسب با شرایط سنی آنان، مانند خدمات پزشکی کم هزینه،‌ حمل و نقل راحت تر و کم هزینه تر، برخورداری از خدمات بیمه ای مناسب، کمک به افزایش امید آنان به زندگی و کاهش دغدغه های آنان  در این زمان بیش از پیش احساس می شود.

• بازنشستگان، حاملان تجارب گرانبهای این کشور هستند، کمک به رفاه آن ها و استفاده از این تجارب، کمک به کم هزینه کردن تصمیم گیری های آتی است.

• معلمی شغلی تمام‌وقت و بسیار حساس است و یک معلم به طور مرتب باید خود را از جهات مختلف جسمی، روحی و روانی برای آموزش و تربیت نسل آینده کشور آماده کند؛ به همین منظور، معلمان باید از آرامش درونی و نشاط کافی برخوردار باشند.

• اگر معلمی همواره دغدغه نان شب را داشته باشد و از نظر مالی تحت فشار برای تهیه مایحتاج اولیه‌اش باشد،‌ نمی‌توان از او انتظار داشت که بتواند دانش خود را به درستی به دانش‌آموزان انتقال داده و اثر تربیتی مطلوبی را بر جای گذارد. لذا رسیدگی به وضع معلمان و برآوردن انتظارات به حق آنها، نه تنها کوششی برای ارتقاء زندگی این گروه زحمتکش است، بلکه سرمایه‌گذاری‌ بسیار حیاتی و بنیادین در جهت رشد و توسعه کشور به حساب آمده و این وظیفه اصلی همه دولت‌ها محسوب می‌شود.

• باید برنامه‌های فرهنگی و آموزشی کشور، مبتنی بر مدارس را تقویت کرد تا با انتقال تجارب، میراث فرهنگی، دانش و آموزه‌های تربیتی، اخلاقی و دینی، از طریق مدارس، به برخی از آشفتگی‌های فرهنگی،‌ آموزشی و علمی پایان داد. در این فرایند، قطعاً نقش معلمان بسیار پررنگ و مهم است؛ از فرایندهای آموزشی و تربیتی برنامه‌ریزی شده و هدفمند معلمان آزاداندیش و خلاق و نظام آموزشی مناسب، می‌توان انتظار برون‌دادی مناسب و افرادی خلاق، آزاداندیش و با اخلاق داشت.

در پایان برای شما نقش آفرینانی که برای پیشرفت بشریت از ابتدای کودکی شان از جان و عمر خود مایه می گذارید آرزوی سر افرازی و کامیابی می کنم و برایتان روزگاری خوش و سراسر سرور را در پناه اهل بیت و ائمه اطهار از درگاه الهی مسئلت دارم.

این دل اگر کم است بگو سر بیاورم

یا امر کن که یک دل دیگر بیاورم

خیلی خلاصه عرض کنم دوست دارمت

دیگر نشد عبارت بهتر بیاورم




تاریخ : دوشنبه 93/12/18 | 7:50 صبح | نویسنده : مریم ارشدی | نظر

  • راه بلاگ | تک تاز بلاگ | قیمت دلار