سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)  همزمان با اولین روز دهه مبارک کرامت مبارک!

در زادروز میلاددختری از تبار آفتاب، برآن شدم تا به رسم ادب، ارادتی خدمت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) داشته باشم و ضمن عرض تهنیت و تبریک به تمام علاقه مندان درگاهش و به ویژه دختران مسلمان  و ایرانیان عاشق ایمه ، توجه به معاصرسازی سیره و روش این بزرگان را مورد تاکید قرار دهم.

یکی

از نکات بارز و رفتار بسیار ارزشمند در خاندان عصمت و طهارت که می تواند برای خانواده ها الگوی عملی باشد، موضوع مهر و محبتی است که میان اعضای  این خانواده به طور اکمل وجود داردکه باید سرلوحه تک تک عناصر خانواده در میان ما باشد.


این نکته مهم را در زندگی همه زنان الگوی خاندان نبوت می توان مشاهده کرد  در این راستا باید به زندگانی سراسر الگوی حضرت زهرای مرضیه(س) که دفاع از حریم خانواده، همسر و ولی زمانش پندآمیز همه اعصار است اشاره کرد او در زمان حیاتش برای دفاع از حریم علی(ع) از هیچ کوششی دریغ نورزید .


نگاهی کوتاه به زندگی حضرت زینب (س ) و عشق او به برادرش حسین (ع) و همراهی او در صحرای خونبار کربلا و پس از آن خطبه کوبنده اش در مجلس یزید و انجام رسالت سنگین پیام رسانی باید در بعد کاربردی عاطفه و مدیریت آن مورد توجه اعضای خانواده باشد.

 

تکرار تاریخ عو اطف انسانی و عشق به خانواده در زمان ورود اامام رضا (ع) به ایران نیز با حضور خواهرش و هجرت  فاطمه معصومه (س) اتفاق می افتد. مدیریت کاروان حامی ولایت و امامت  توسط  دختری با تدبیر خود نشان اهمیت اسلام به توانمندی زن مسلمان دارد و از سوی دیگر اعتماد و اتکاء خانواده رسول الله (ص ) که زن و مرد نمی شناسد. و این ماییم که در پاره ای از موارد برای تصاحب قدرت  یکی دستاویزهایمان زنان یا مردانه کردن موارد  گوناگون است.

 

به هر حال دوستی و محبت یکی از مواهب الهی است که به طور اتم از سوی خاندان اهل بیت عصمت و طهارت برای ما به ودیعه گذاشته شده که اگر سرلوحه عمل فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، اداری، اقتصادی و…. قرار گیرد مدینه فاضله بوجود می آید.

در پایان ضمن تبریک ایام خجسته دهه کرامت که از میلاد حضرت معصومه س آغاز و با تولد حضرت احمدبن موسی شاه چراغ ادامه و با میلاد فخر بشریت و افتخار ایران اسلامی حضرت ثامن الحجج پایان می پذیرد امیدواریم بتوانیم اعمال و رفتار شان را در همه زمینه ها مد نظر قرار دهیم تا به سعادت دنیا و آخرت نایل آییم.انشاء الله




تاریخ : سه شنبه 92/6/19 | 12:43 عصر | نویسنده : مریم ارشدی | نظر

  • راه بلاگ | تک تاز بلاگ | قیمت دلار