سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جشنواره ملی نسل دفاع مقدس دوم تا پنجم مهرماه در نمایشگاه بین المللی برگزار می شود

دبیر جشنواره ملی نسل دفاع مقدس با بیان اینکه اولین جشنواره ملی نسل دفاع مقدس دوم تا پنجم مهرماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود افزود: انتقال تفکر جهادی از نسل دفاع مقدس به نسل های بعد هدف این جشنواره است.به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، نشست خبری جشنواره و نمایشگاه ملی نسل دفاع مقدس صبح امروز در محل صدا و سیما برگزار شد.

در ابتدای نشست، محمدرضا انبیایی دبیر جشنواره ملی نسل دفاع مقدس اظهارداشت: این نمایشگاه و جشنواره از دوم تا پنجم مهرماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.وی یادآور شد: رسیدن به افق 1404 تحقیقاً با شرایط حاضر غیرممکن است. ما به دفاع مقدس و نسل تربیت شده آن در شرایط حاضر رسیده ایم و پس از جست وجوی زیاد به عبارت بسیار عمیق تفکر جهادی رسیدیم که انتقال این ایده از نسل دفاع مقدس به نسل های بعد هدف ما در جشنواره و نمایشگاه ملی نسل دفاع مقدس است.

انبیایی گفت: برخلاف جشنواره ها که به سخت افزار جنگ می پردازند، ما به دانش پنهان در زمینه های مختلف پرداخته ایم و این جشنواره در نمایشگاه بین المللی برگزار می شود، جایی که محدودیت بردن تسلیحات نظامی در آن وجود دارد و با شعار ایمان دیروز، باور امروز و  امید فردا و با همکاری سازمان هایی همچون بسیج، سپاه، بنیاد حفظ آثار، وزارت ارشاد و ... برگزار خواهد شد که یک حرکت مردمی و خودجوش است.

افشین نامورپور مدیر روابط عمومی جشنواره اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران تمام محاسبات جبهه استکباری را بهم زد و آنها مجبور شدند با تحریک صدام ملعون به مبارزه علیه این نظام بپردازند.وی یادآور شد: با شروع جنگ حکم جهاد توسط امام صادر شد و همگان به آن حکم لبیک گفتند و حماسه ساز شدیم و با نزدیک 84 کشور به جنگ پرداختیم.

نامورپور گفت: امروز هم در جهاد و خلق حماسه هستیم و جنگ تمام نشده است و رسانه ها و اینترنت سعی در تغییر عظم راسخ ما دارند.وی تصریح کرد: در این جشنواره به تحلیل و بررسی نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس با شرایط امروز می پردازیم مثل نقش روحانیون، نقش بانوان، معلمان، بازاریان، ایثارگران، ارتش، سپاه و بسیج تا نقش آفرینی های آنان را به همگان بشناسانیم.

لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در زمینه باورهای قرآنی و معارف اسلامی در تربیت نسل دفاع مقدس اظهارداشت: گروهی که در جنگ شرکت کردند و حماسه آفرین شدند یعنی یا به شهادت رسیدند یا اسیر شدند و یا جانباز گشته اند، گروه دیگر خانواده های آنها بودند که عزیزان خود را اعدام کردند و زمانی که فرزندان انها به عنوان شهید بر می گشتند دم بر نزدند و آنچه که باعث شد اینها در برابر این همه سختی ها صبر کنند مبانی اعتقادی و قرانی آنها بود که اولین مبانی اطاعت از ولی امر است که واجب بوده و این در هر زمانی که امام (ره) درخواست می کردند مورد اجابت قرار می گرفت.

افتخاری بیان داشت: در دوران دفاع مقدس و در شرایط حال نیز که در محاصره اقتصادی قرار داریم این نکته را به خوبی به یاد ما می اندازد که مومنان الگو بوده و این در همه سختی های این مملکت بویژه در فتنه 77 و 88 به خوبی مشهود بود.

حجت الاسلام ایلکا عضو کارگروه روحانیون جشنواره در زمینه نقش روحانیون در دفاع مقدس و جنگ نرم افزود: زمانی که جنگ سرد بود ما با تمام دنیا می جنگیدیم و روحانیت در این زمینه نقش محوری ای داشت اما نقش آنان به خوبی ادا نشده است و شهدایی مثل شهید مصطفی ردانی پور، شهید شاه آبادی، شهید شیخ فضل الله محلاتی و سید مجاهد از آن جمله هستند و امام امت در جنگ تحمیلی اولین محور بودند و به دنبال آن مقام معظم رهبری چنین نقش محوری ای داشتند که با کلام خودشان همگان را تهییج می کردند.

وی به جنگ نرم اشاره کرد و افزود: سوریه بحث استکبار امروز است و آنها نتوانستند بعد از 31 ماه از مبارزه با سوریه او را شکست بدهند و این نقش محوری ولایت فقیه را نشان می دهد و تبعیت سیدحسن نصرالله از ولی فقیه زمان خود را که به خوبی این نقش را ایفا کرده است.

فرشته حشمتیان معاون وزیر آموزش و پرورش در زمینه نقش زن در خانواده و ترویج فرهنگ جهاد ایثار، اظهارداشت: در وجود انسانی باید نهادینه شود تا مسیر کمال طی شود.

وی یادآور شد: خداوند حکیم در این مسیر به ما تکلیف کرده است که ما از هر شکوفایی درست استفاده کنیم؛ بر این اساس دفاع مقدس یک باور برای رسیدن به این تربیت است.وی گفت: الگوی ارزشمند دفاع مقدس یکی از ضروریات است که باور کنیم به تبع آن ما همه مسئول هستیم. عده ای در دفاع مقدس بودند مثل شهدا که پیام آنها این بود که ما هرگز غافل نشویم، گروه دوم جانبازان و ایثارگران هستند که یادگاران آن دوران هستند و آن را با خود حمل می کنند و گروه سوم خانواده شهدا و ایثارگران هستند.

حشمتیان افزود: رشد و تعالی اجتماع ریشه در تحکیم خانواده و در تحکیم خانواده نقش مادر بسیار محوری و مهم است، در این موضوع باید به جایگاه زن نگاه تکلیفی داشته باشیم نه نگاه ابزاری چرا که اگر زن حامی نبود رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس به جبهه نمی رفتند .

حشمتیان بیان داشت: جهاد زن همسرداری یا همان تربیت است و این حرکت باید پله کانی باشد.

مریم ارشدی عضو کارگروه بانوان جشنواره در زمینه زنان کارآفرین و حماسه اقتصادی نیز بیان داشت: ما در این نمایشگاه به بحران تهدید نسل می پردازیم و در صدد هستیم به مادران یاد بدهیم فرزندانی مسئولیت پذیر تربیت کنند و می خواهیم بگوییم اگر در زمینه حماسه اقتصادی فرزندانی تربیت کنند می توانیم در برابر تحریم ها ایستادگی کنیم همانطور که در دوران انقلاب و در عرصه دفاع مقدس با همین نگاه تربیتی از سوی مادران موفق بودیم.


ارشدی افزود: یکی از اهداف این جشنواره تقویت موضوع مشاغل خانگی به عنوان توجه به  تولید و اقتصاد کشور و همچنین کاهشن نرخ بیکاری در کشور با توجه به دیدگاههای ارزشمند و تدابیر رهبر معظم انقلاب در این زمینه  است.

 

رییس کمیته بانوان شورای مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر فرامین داهیانه مقام معظم رهبری در خصوص توجه به سه موضوع علم، تولید و تجارت اظهار امیدواری کرد در دولت جدید علاوه بر تقویت فعالیت نخبگان دانشگاهی و بخش تولید به موضوع بازاریابی و آموزشهای مربوط پرداخته شود تا ان شاءالله بتوان در عرصه داخلی و خارجی در زمینه مصرف تولیدات کشور موفق باشیم

 

خاخ

نم فاتحی عضو کارگروه بانوان جشنواره در زمینه زنان و ایثارگری بیان داشت: پراکندگی بسیار زیادی در ترویج و تبلیغ بحث دفاع مقدس وجود دارد و تاکنون بصورت جزیره ای عمل شده است.وی افزود: در هنگام دفاع مقدس خود آنها احساس خطر کردند و وارد میدان شدند و انها فقط به تربیت فرزندان اکتفا نکردند بلکه به پشتیبانی از جبهه ها پرداختند.وی خاطرنشان کرد: بسیاری از فرزندان و خانواده های شهدا بعد از شهادت فرزندان خود به ادامه تحصیل پرداختند و امروز احساسی که دنیا از ایران به واسطه فرهنگ دفاع مقدس دارد و امروز احساس فرهنگ دفاع مقدس در دنیا در حال گسترش است.




تاریخ : پنج شنبه 92/6/28 | 9:46 صبح | نویسنده : مریم ارشدی | نظر

  • راه بلاگ | تک تاز بلاگ | قیمت دلار