یک فعال جامعه زنان در گفت‌وگو با فارس مطرح کردخبرگزاری فارس: صنایع دستی؛ راه حل پیوند اشتغال زنان و استحکام خانواده‌ها
صنایع دستی؛ راه حل پیوند اشتغال زنان و استحکام خانواده‌ها

یک فعال جامعه زنان گفت: ساماندهی اقتدار اقتصادی زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست و توجه به اشتغال خانواده‌های حاشیه شهرها باید در اولویت کارهای اقتصادی دولت باشد و صنایع دستی می‌تواند باعث پیوند اشتغال و استحکام خانواده‌ها باشد.

مریم ارشدی در گفت وگو با خبرنگار جامعه فارس با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملی گفت: یکی از مشکلاتی که باید دولت برای رفع آن در سال جاری مدیریت جهادی داشته باشد موضوع اشتغال زنان است.

مدیرکل سابق بازرگانی صنایع دستی کشور  ادامه داد: اشتغال زنان باید در جهت برون رفت از بیکاری و در عین حال توجه به آداب مهم دینی و ملی باشد و از همه مهمتر اینکه رشته‌های صنایع دستی می‌تواند راه پیوند اشتغال و استحکام خانواده‌ها باشد.

این فعال جامعه زنان خاطرنشان کرد: در بحث هنرمندان صنایع دستی حدود 70 درصد را زنان تشکیل می‌دهند که به عنوان مثال در رشته رودوزی سنتی 100 درصد جامعه تحت پوشش زنان هستند.

ارشدی خاطر نشان کرد: ساماندهی اقتدار اقتصادی زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست، زنان خودسرپرست و توجه به اشتغال خانواده‌های حاشیه شهرها مقوله‌ای بسیار حایز اهمیت در نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: پیوند صنایع دستی و اشتغال زنان قابلیت برقراری تفاهم نامه و تعاملات بین بخشی با سازمان‌های حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد را در توانمندسازی نیروهای آماده به‌کار دارد.




تاریخ : یکشنبه 93/2/14 | 10:20 صبح | نویسنده : مریم ارشدی | نظر

  • راه بلاگ | تک تاز بلاگ | قیمت دلار