سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سخنگوی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر داد:

ارایه پیشنهاد شرح وظایف حوزه‌های مشاوره‌ای امور زنان به دستگاه‌های دولتی

1151.jpeg

سخنگوی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری نشست هماهنگی مشاوران دستگاه‌های اجرایی در امور زنان و خانواده با مسئولان این مرکز، گفت: در این نشست شرح وظایف ساختارهای حوزه‌های مشاوره‌ای امور زنان متناسب با هر دستگاه با حضور مشاوران بررسی شد و در قالب پیشنهاد به دستگاه‌های دولتی ارائه می‌شود.

 مریم ارشدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: در این نشست دستگاه‌های دولتی موظف شدند که این شرح وظایف‌ها را در جلسات کارشناسی خود بررسی و نتیجه نهایی آن را به مرکز امور زنان و خانواده اعلام کنند.

 وی یادآور شد: یکی از اقدامات مرکز امور زنان و خانواده در دولت دهم، حضور مشاوران امور زنان در شورای معاونان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی است، بنابراین یکی از مباحث در دستور کار، تقویت ساختار حوزه‌های مشاورتی در دستگاه‌هاست.

 ارشدی در ادامه اظهارکرد: برنامه‌های مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری معمولا از طریق بازوان اجرایی که در مراکز استان‌ها و وزارت خانه‌ها فعالیت می‌کنند به اجرا در می‌آید و ممکن است بودجه‌ای برای اجرای این برنامه‌ها در استان‌ها و دستگاه‌ها در نظر گرفته نشده باشد و یا برخی از دستگاه‌های دولتی به حمایت‌های مادی و معنوی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیاز داشته باشند. به همین دلیل در این نشست قرار شد تعاملات دو جانبه‌ای در قالب تفاهم نامه و موافقت نامه صورت گیرد.

 سخنگوی مرکز امور زنان افزود: کمیت و کیفیت برنامه‌ها در مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بررسی و کارشناسی می‌شود و به تناسب نیاز هر دستگاه حمایت‌های مادی و معنوی از برنامه‌ها صورت می‌گیرد.

 ارشدی در ادامه اظهار کرد: یکی از مباحث مورد تاکید مجتهد زاده رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پرداختن به موضوع تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در جهت عمل به فرمایش مقام معظم رهبری است.

 وی افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از موضوعات مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که باید در سال 91 مورد توجه همه دستگاه‌ها و استانها در حوزه زنان و خانواده قرار گیرد که در این زمینه نیز در نشست هماهنگی با مشاوران دستگاه‌های اجرایی در امور زنان، تصمیم گیری‌هایی انجام شد.

 ارشدی در پایان اظهار امیدواری کرد که طرح‌ها، برنامه‌ها و سیاست‌های مورد نظر دستگاه‌ها و استان‌ها در حوزه زنان و خانواده منجر به ارتقای توانایی‌های زنان و تحکیم بنیاد خانواده شود.




تاریخ : چهارشنبه 91/5/18 | 3:31 عصر | نویسنده : مریم ارشدی | نظر

  • راه بلاگ | تک تاز بلاگ | قیمت دلار