سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شبستان- در اجلاس سراسری مشاورین خانواده مطرح شد: اجرای طرح مطلع مهر در کلیه استان ها تا پایان سال جاری

 مشاور ارشد روابط عمومی مرکز امور زنان از برگزاری اجلاس سراسری مشاوران امور زنان و خانواده دستگاه‌ها و استانداری ها خبرداد و گفت: در این اجلاس نحوه ارتباط عوامل اجرایی طرح مطلع مهر به تصویب اعضا رسید.

مریم ارشدی، مشاور ارشد روابط عمومی مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان با اشاره به برگزاری اجلاس مشاوران امور زنان و خانواده گفت: در این اجلاس که با هدف بررسی روند فعالیت حوزه زنان و خانواده برگزار شد فعالیتهای انجام شده در دولت دهم در حوزه زنان وخانواده تشریح و عملکرد سال جاری در زمینه های مختلف از جمله ماده 230 برنامه پنجم توسعه و طرح‌های مختلف مرکز امور زنان و خانواده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: امضای تفاهم‌نامه ها و موافقت‌نامه های بین دستگاهی و استانی با مرکز امور زنان و خانواده از برنامه‌های اجلاس سراسری مشاوران استان‌ها و دستگاه‌ها به شمار می رود.

ارشدی تصریح کرد: نحوه اجرایی‌کردن طرح سراسری مطلع مهر در استان‌ها که در اولویت کاری مرکز قرار دارد نیز در این اجلاس مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

مشاور ارشد روابط عمومی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه نحوه ارتباطی عوامل اجرایی طرح مطلع مهر، برای کاربردی‌کردن طرح در مرحله اول به تصویب اعضا رسید، خاطر نشان کرد: در این طرح مرکز امور زنان و خانواده به عنوان محور کار، مشاوران امور بانوان استانداری هاو مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی مسئولان طرح در دستگاه‌ها و استان‌ها خواهند بود.

وی اضافه کرد: در استان‌ها اداره کل آموزش دستگاه‌های اجرایی و اداره کل مخابرات استان تهران و سرتیم‌های استانی شامل گروه روان‌شناس، سرتیم گروه پزشکی و سرتیم گروه فقه و اخلاق به عنوان مجریان طرح، حوزه زنان و خانواده استان‌ها را یاری خواهند کرد.

ارشدی افزود: طرح مطلع مهر در سال 90 در هشت استان کشور به صورت آزمایشی اجرا و نقاط قوت و ضعف آن مورد بررسی قرار گرفت و در سال 91 در کلیه استان‌های کشور عملیاتی می‌شود.

مدیر ارشد روابط عمومی مرکز امور زنان و خانواده ابراز امیدواری کرد که اجرای طرح مطلع مهر که برای پنج سال اول ازدواج جوانان در نظر گرفته شده است در کاهش طلاق مؤثر واقع شود. 




تاریخ : دوشنبه 91/8/22 | 5:30 عصر | نویسنده : مریم ارشدی | نظر

  • راه بلاگ | تک تاز بلاگ | قیمت دلار