سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در ویژه برنامه­ی بهار فاطمی کاشان:  اکبر کریم رزمنده ای که دوبار متولد شد

ویژه برنامه­ی فرهنگی، مذهبی و هنری"بهار فاطمی" با خاطره­گویی رزمندگان و جانبازان کاشانی هشت سال دفاع مقدس هوای شهرمان را عطرآگین از بهار فاطمی کرد.

مردانی که از جان گذشتند تا به جانانشان برسند در اینجا صدای لبیک "یا زهرا"و "یا حسین شان" فضای جبهه و جنگ را دگرگون میکند و حال اینکه اکبر کریم یکی از آنهایی است که به قول خودشان"تازه" دوباره "متولد" شده است.

تقارن ایام نوروز 93 با بهار فاطمی حال و هوای شهر را به گونه ای زهرا گونه کرده است، نصب بنرها، پرده ها، ویژه برنامه­های مذهبی، قرآنی و فرهنگی همه و همه شهر دارالمؤمنین کاشان را با بوی فاطمی­اش عطرآگین و معطر نگه داشته است و چه میهمانان مهربانی که با میزبانانشان در این مراسم پا در رکاب گذاشته و همنوایی می کنند.

از ویژه برنامه های فرهنگی مذهبی "بهار فاطمی" که توسط شهرداری و سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار میشود و میهمانان را مجذوب خود کرده است "خاطره گویی" رزمندگان و جانبازان 8 سال دفاع مقدس کاشان است.

در شب ششم ویژه برنامه "بهار فاطمی" قرعه­ به نام "اکبر کریم" متولد دوم فروردین ماه 1339 صادره از کاشان جانبازی که با آن صدای مهربانانه و پدرانه­اش گوی رقابت را از دیگر دوستان خود ربوده بود افتاد.

کریم (با لبخند) می­گوید من تازه 27 ساله شدم، وقتی در عملیات کربلای 4 حضور یافتم قرار شد در دو منطقه­ی ام الرصاص و بعد از آن ام البابی شرکت کنم.

این جانباز دفاع مقدس، از خاطراتش که گویا به درجه­ی رفیع شهادت نائل شده بود و پیکرش را به یکی از سردخانه­ها منتقل کرده بودند سخن گفت: 48 ساعت در یکی از بیمارستان های اهواز( که نامش را فراموش کرده ام) بستری بودم، بعد از آن به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شدم و طی دو ماه کامل در اغما بودم و یکسال حرف نمی زدم.

کریم، تلخ ترین خاطره خود را طی این مدت، فوت مادرش که هیچ کس حتی کوچکترین اشاره­ای به آن نکرده بود عنوان کرد.

تنها کلماتی که اکبر کریم که در واقع بعد از زندگی دوباره­ای که از این ماجرا گذشته بود بر لب جاری می کرد ذکر خدا و خواندن نماز بود و به تدریج و به مرور زمان دیگر کلمات و حرف­های دل را تکرار کرد.

کریم در پایان می گوید تنها مهمی که بایستی به آن رسید آدم شدن است و بس.




تاریخ : یکشنبه 93/1/24 | 11:0 عصر | نویسنده : مریم ارشدی | نظر

  • راه بلاگ | تک تاز بلاگ | قیمت دلار