سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در پیامی به مادربزرگ و مادر شهید جهاد مغنیه، شهادت این عزیز را تبریک و تسلیت گفت

امروز ردای شهادت برازنده جهاد مغنیه است


پیام تبریک و تسلیت سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس به مناسبت شهادت جهاد مغنیه 

امروز ردای شهادت برازنده جهاد مغنیه است

شقایق های سوخته بی صدا از عشق سخن می گویند و فقط داغ عشق را در سینه پنهان می کنند و شهید با خونش به اثبات می رساند خلوص پاکش را؛ آنکه بی مهابا به کارزار نبرد حق علیه باطل می رود و وجودش را تقدسی عجیب فرا می گیرد تا فریاد بزند تا همچو منی هست دفاع نمی میرد، مقاومت نمی میرد و سر انجام استقامت در راه حق، تندیس تمام شهر های دنیا خواهد شد.

و کمی آن طرف تر باز هم ریختن خونی دیگر ...

من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه، فمنهم من قضى نحبه ومنهم من ینتظر وما بدلوا تبدیلا

شهید جهاد مغنیه به پیمانی که با خدا بسته بود وفا کرد و بر سر پیمان خویش جان باخت و عقیده خود را تغییر نداد.
چه خوش گفت معمار بزرگ انقلاب: شما پیروزید برای اینکه شهادت را در آغوش می گیرید آنهایی که از شهادت و از مردن می ترسند، آنها شکست خورده اند. شهدایی همچو جهاد مغنیه نمی میرند بلکه زنده اند و در نزد پروردگار خود روزی می خورند.

  او که شهادت را از خاندان پدری اش به ارث برد، همان خانواده ای که شیر زن آن ام عماد سه فرزندش را تقدیم معبودش کرد.

ای ام عماد، ای شیر زن تاریخ جهان اسلام، همه ما به تو غبطه می خوریم که بهترین نوع تربیت را ارائه نمودی و به تاسی از حضرت زهرای اطهر(س) الگوی همه مادران شدی و زینب گونه وصال عزیزانت را به مقام قرب ربوبی با آغوش باز پذیرفتی آنجا که با آن همه سرافرازی پس از شهادت فرزند سوم خود، خالصانه در برابر رهبر مقاومت سر به زیر افکندی و از این اینکه دیگر فرزندی نداری تا تسلیم پروردگارت نمایی، اعلام شرمندگی کردی.

درود بر تو و دریافت مدال افتخار ام الشهدا گوارای وجودت!

کلامی هم با مادر داغدار و صبور جهاد مغنیه عزیز داریم، عروس خطه ی ایثار و شهادت بودن چه زیباست شما شیر زن عرصه مقاومت که صبر را در برابر صبر خود تسلیم و شرمنده ساختید.

ام جهاد بزرگوار! همراهی شما در کنار همسر و فرزند و مقاومت دلیرانه ات علیه کفر ستودنی است و  الحق که در ایفای نقش همسری و مادری حجت را تمام نمودی و آفرین برتو که زینب گونه در دفاع از اسلام  شتافتی و همچون او معرکه عاشورایی دیگری را آفریدی!

پس به تعبیر رهبر فرزانه جهان اسلام حضرت امام خامنه ای عزیز، شکرگزار باش چرا که عزت امروز اسلام و مسلمین ثمره خون شهدا و فرزند برومند توست.

بدانید ای سران مقاومت، ملت شریف ایران اسلامی و بویژه زنان فهیم این دیار به شما افتخار می کنند که  بر خلاف سران عرب که خود و فرزندان شان در ناز و نعمت متنعم و مغرورند و در برابر ظلم علیه انسانیت بی تفاوتند، اما شما در کنار مقاومت و مردم عزیز لبنان جان خود و عزیزانتان را برای حفظ اسلام و قرآن ، در طبق اخلاص گذاردید.

یقینا امروز اگر مقاومت محکم در برابر دشمن ایستاده بخاطر این است که رییس مقاومت سید حسن نصرالله خود، جلو دار صف مقاومت بوده و فرزندش را تقدیم این مسیر الهی نموده است.

سیدعباس موسوی به همراه فرزندش شهید می شود و امروز ردای شهادت بر فرزند عماد مغنیه یعنی جهاد مغنیه برازنده می گردد.

و همانطور که سید مقاومت برای پدر جهاد مغنیه فرمود قطعا، دنیا بداند جهاد مغنیه هست و باقی خواهد ماند و هزاران نفر هم عقیده او و همانند او شجاع ومدافع راستین حق، در پشت سر او صف کشیده اند؛ کسانی که به پیمان خود وفادار می مانند و در عقیده خود استوارند تا نصر الهی محقق شود و امروز ما نیز در کنار شما تا تحقق و برافراشته شدن پرچم کلمه الله هی العلیا و کلمه الظالمین هی السفلی توسط امام عصر عج هستیم و خواهیم ماند.

الیس الصبح بقریب انشاءالله

سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس




تاریخ : سه شنبه 93/10/30 | 8:44 صبح | نویسنده : مریم ارشدی | نظر
سخنگوی مرکز امور زنان ریاست جمهوری دولت دهم در گفت و گو با فارس:
مشکلات زنان جامعه با تفکرات به اصطلاح روشنفکری و سیاسی کاری حل نمی‌شود

سخنگوی مرکز امور زنان ریاست جمهوری دولت دهم با بیان اینکه مشکلات زنان جامعه با تفکرات به اصطلاح روشنفکری و سیاسی کاری حل نمی‌شود، گفت: بهتر است مسئولان از ریل گذاری‌های گذشته در جهت حرکت رو به جلو استفاده کنند.

خبرگزاری فارس: مشکلات زنان جامعه با تفکرات به اصطلاح روشنفکری و سیاسی کاری حل نمی‌شود

مریم ارشدی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: در شرایطی که دشمن از همه فرصت ها برای ایجاد ضربه به پیکر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کند، هوشمندی مؤمنانه و متعهدانه نسبت به انقلاب و نظام ایجاب می‌کند تا با درک شرایط و موقعیت‌های حساس در مواجهه با هجمه‌ها و توطئه‌های بیرونی، شناخت دقیق تر و واقع بینانه تر از دوستان و دشمنان نظام داشته باشیم.
وی ادامه داد: قطعا همه دولت‌هایی که مشروعیت خود را از رأی مردم و تنفیذ حکم ولایی وام می‌گیرند، به رغم انتقاداتی که بر آنها وارد است اما در چارچوب قانون اساسی، خود را متعهد به خدمت به مردم و نظام می‌دانند.
سخنگوی مرکز امور زنان ریاست جمهوری دولت دهم افزود: منطقی است که همه تلاش خود را به بهره‌مندی از فرصت‌های ایجاد شده و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها معطوف دارند تا با هم افزایی هرچه بیشتر قادر به حل مسائل و مشکلات باشند و باید گفت امروز با توجه به تلاش‌هایی که در دولت‌های قبل در همه عرصه های علمی، فرهنگی،اقتصادی و سیاسی صورت گرفته و موقعیت کشور را نسبت به سال‌های اول انقلاب در رتبه ای تحسین بر انگیز قرار داده ، بیش از هر زمان دیگری نیاز به انسجام دستگاه‌ها و نهادها و هم افزایی در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و اهداف چشم انداز 20 ساله احساس می‌شود.
ارشدی خاطرنشان کرد: این نیاز مگر با التزام عملی و تعهد قانونمند نسبت به برنامه های کلان کشور و قوانین مصوب و جاری تامین نمی‌شود.
وی افزود: این امر به ویژه در حوزه مسائل زنان و خانواده از ضرورت بیشتری برخوردار خواهد بود چرا که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، مسئله زنان و خانواده از مسائل اساسی و درجه یک کشور است؛ حقیقتا با یک رویکرد انقلابی، اسلامی و انسانی موضوع زنان و خانواده هیچگونه افراط و تفریطی را در مواجهه بر نمی تابد.
مدیر کل روابط عمومی معاونت امور زنان ریاست جمهوری در دولت دهم خاطرنشان کرد: نه می‌توان مثل برخی به اصطلاح فعالان حقوق بشر لندن نشین با یک جهت­‌گیری سیاسی خاص چشم بر جنایات نظام سلطه و گروه‌های تروریستی مثل داعش نسبت به اسارت و آوارگی زنان، بردگی و به کنیزی گرفتن و فروش و قیمت‌گذاری آنها در بازار فرو بست و معیارهای متناقض در برخورد با مسائل حقوق بشری داشت و نه می توان با به زیر سؤال بردن کلیه اقدامات انجام شده در دولت‌های گذشته با طرح اظهار نظرهای خلاف واقع به شکلی پوپولیستی و با فضاسازی رسانه‌ای آب در آسیاب دشمن ریخت.
ارشدی بیان داشت: در عصری که مشهود و معروف است به عصر اطلاعات، آیا اطلاعات می میرد؟! متأسفانه چندی است که برخی از مسئولان امور زنان در دولت هفتم و هشتم ادعایی علیه  اقدامات انجام شده در دولت نهم و دهم در حوزه زنان و خانواده مبنی بر امحای مجموعه پژوهشی با عنوان خشونت علیه زنان، مطرح می‌کنند، این در حالی است که اطلاعات در دوران کنونی نمی‌توان به راحتی از بین برود.
وی تصریح کرد: در دولت نهم نیز پژوهش های متعددی در حوزه پیشگیری از خشونت علیه زنان صورت پذیرفته و نتایج آن منجر به تدوین لایحه جامع تأمین امنیت زنان و پیشگیری از خشونت علیه زنان مشتمل بر 81 ماده شد که البته در اواخر دولت دهم لایحه مزبور در کمیسیون تدوین لوایح با ایراداتی مواجه شد و نیاز به رفع مواردی تأکیدی بود.
رئیس سابق کمیته زنان مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: علاوه بر اینکه اصولا مقابله با خشونت به دلالت اصول متعدد قانون اساسی مأموریت اصلی قوه قضاییه است و دولت با موافقت آن قوه می‌تواند در این امر مداخله نماید، شایسته تر این بود که مسئولان امور زنان دولت هفتم و هشتم اگر می خواهند به دور از شانتاژهای رسانه‌ای و سیاسی کاری در جهت خدمت به زنان جامعه قلم زده و گام بردارند تجارب 8 ساله خود را در اختیار رفع نواقص و تصویب هر چه سریعتر این لایحه قرار دهند.
ارشدی ادامه داد: بسیار باعث تأسف است در شرایطی که جهان مملو از مصادیق خشونت علیه زنان است، راهکارها و نزاع‌های سیاسی در موضوع زنان و خانواده که غالب فرهنگی اجتماعی دارد، بکار برده می‌شود. استفاده از عبارت‌هایی مانند حرکت‌های مغول مأبانه برای مسئولین نظام جمهوری اسلامی در از بین بردن اسناد و پژوهش‌های گذشته که صحت آن مورد تایید خود آنها نیست، در شأن دوستداران و فعالان این عرصه نیست.
وی اظهار داشت: معلوم نیست چرا برخی متصدیان امور و کسانی که خود سال‌ها در مناصب مختلف دولتی در امور مسئولیت داشتند با سیاه نمایی وضعیت زنان ایران، بهانه‌های لازم را برای صدور قطعنامه محکومیت کشور به نقض حقوق بشر فراهم می‌کنند.
سخنگوی مرکز امور زنان ریاست جمهوری دولت دهم گفت: ما به عنوان کشوری اسلامی باید تمام اهتمام خود را به سوی شکل گیری تمدن اسلامی معطوف نماییم نه اینکه با نگرشی به اصطلاح روشنفکر مآبانه ناآگاهانه تفکرات سکولاریستی را دامن بزنیم.
وی افزود: اگر هدف از در اختیار داشتن اسناد و پژوهش‌ها استفاده از نتایج آنها در برنامه ریزی‌های کلان و ملی است که این امکان نه تنها امروز که در دولت‌های نهم و دهم هم فراهم بود و با توجه به فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری از آنها تا حد زیادی در رفع ظلم نسبت به زنان و ایجاد امنیت برای زنان در خانواده استفاده شده است.
ارشدی ادامه داد: تدوین لایحه امنیت زنان و 14 سند توسعه امور زنان و خانواده در چهارچوب برنامه توسعه در قالب ماده 230 از این اقدامات است اقداماتی که حاصل اهتمام و جدیت دولت نهم و دهم در حوزه مسائل زنان و خانواده و امروز به عنوان یک مطالبه جدی و عمومی برای اقشار مختلف زنان مطرح است.
وی بیان داشت: اقداماتی از جمله تصویب قانونی در خصوص افزایش مرخصی زایمان مادران شاغل از 6 ماه به 9 ماه و دو هفته مرخصی تشویقی برای پدران، تقلیل ساعت کار زنان سرپرست خانوار از 44 ساعت به 36 ساعت، پیشنهاد تعطیلی روز پنجشنبه ویژه مادران شاغل دارای فرزند خردسال و معلول و تخصیص یک در صد بودجه فرهنگی دستگاه‌ها برای مسائل زنان، بیمه زنان سرپرست خانوار، تصویب طرح دور کاری به منظور ایجاد توازن و تعادل بین نقشهای خانوادگی و اجتماعی و از همه مهمتر ارتقاء ساختار مرکز امور زنان از مشاورت به معاونت ریاست جمهوری، اقدامات شایسته ای بوده است که فرصت‌های بسیار خوبی را برای مسئولین حوزه زنان و خانواده جهت استیفای حقوق و حل مسائل و مشکلات زنان فراهم می‌آورد.
مدیرکل روابط عمومی مرکز امور زنان در دولت دهم ادامه داد: بهتر آن است که ریل گذاری‌های انجام شده را در حرکت رو به جلو و ارتقای وضعیت زنان و خانواده در کلیه ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و خانوادگی مغتنم شمرده و بیش و پیش از هر چیز بر هم افزایی نیروهای انقلابی و متعهد به نظام تأکید ورزیم.
ارشدی ادامه داد: آنان که باید پاسخگو باشند به جای مسئولیت پذیرفتن همدیگر را متهم می‌کنند، آیا چشم بستن به بالندگی و رشد بانوان پس از انقلاب اسلامی ظلمی آشکار به جامعه زنان و کشور و خدمت به دشمنان قسم خورده این مردم نیست؟
وی اظهار داشت: آیا زنان ایرانی که در بالاترین سطوح علمی ،اجرایی و سیاسی کشور با همراهی خانواده هایشان در امنیت کامل حضور داشته و در این عرصه‌ها خدمت کرده و می‌کنند قربانی خشونت و ظلم هستند؟ یا زنان مظلومی که در قربانی تروریست‌ها و اشغالگران کشور های عراق، افغانستان و پاکستان هستند؟
ارشدی تصریح کرد: در پایان به عنوان دلسوز نظام و معتقد به سرعت بخشی و تسهیل در توسعه و پیشرفت زنان فهیم این مرز و بوم، امید آن دارم که شیوه سیاسی برخی از مردان، روش ما زنان نشود بلکه با ارائه رفتارهای مدیریتی درست بتوانیم الگوی عملی برای دیگران در ساختارهای سیاسی و کشوری باشیم.




تاریخ : چهارشنبه 93/10/17 | 2:5 عصر | نویسنده : مریم ارشدی | نظر
در درگیری هفته پیش مسلحانه سارقان با ماموران نیروی انتظامی، سه مامور از جمله محمد هاشمی، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان و سروان سید مجید مهدوی به شهادت رسیدند که این نامه در هفتمین روز شهادت سید مجید مهدوی از سوی همسرش منتشر شده است.

 

پیام همسر شهید مجید مهدوی به مناسبت هفتمین روز شهادت همسرش

بسم رب الشهداء والصدیقین

 

دل آمد و بار عشق بر دوش گرفت

فریاد هجوم، رنگ خاموش گرفت

****


از بال فرشتگان، دعا می بارید


وقتی که خدا تو را در آغوش گرفت

*********************

سرزمین ما سرمست از جام ایثار و شهادت غیور مردان و شیر زنانی است که با دریای خروشانی از عشق  و ایمان در بی نشانی، نام و نشان یافتند تا وسعت ایثار و نجابت شان ، ذخیره ای تمام نشدنی برای میراث داران و پویندگان راه حقیقت   باشد.

امروز در سوگ مجید عزیز نشسته ایم که با شجاعت و رشادت ، مدال افتخارآمیز شهادت را سرافرازانه در دفاع از حریم امنیت کشور بر گردن آویخت.

مجید عزیز، من یقین دارم که همواره آرزوی شهادت را در سر داشتی و صبورانه با نجوای صوت دلنشین قرآنت، ردای سبز مهدوی بر تن نمودی و با خدای خود عهد بستی تا در مسیر سرخ حسین(ع) گام برداری و در صیانت از خط انقلاب و ولایت ، روحیه شهادت طلبی را در تاریخ ایران اسلامی ماندگار و مستدام سازی.

اگرچه به ظاهر فردی نظامی بودی اما واقعیت فراتر از این بود زیرا تو یک انسان معنوی و در ارائه خوبیها و اخلاق اسلامی برای همه الگوی واقعی بودی برای همین است که محبتت در دل همگان جای دارد و شهادتت قلب همه را می سوزاند.

مجید عزیز ، مردم فهیم ایران اسلامی و بخصوص همشهریان متدین گلپایگانی ات می دانند که هم چه داریم، به برکت جان‌فشانی‌ها و فداکاری‌های تو و شهدای عزیز و به برکت روحیه‌ی شهادت‌طلبانه است؛ یاد تو، راه تو و رشادت تو در حفظ امنیت شهر، با عزت مندی انقلاب اسلامی و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان ایران اسلامی، در اذهان به خصوص نسل‌های آینده ماندگار خواهد بود.


و چه زیباست رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ترسیم نقشه راه  معنوی ما آنجا که می فرماید: شهادت، مرگ انسانهای زیرک و هوشیار است که نمی‌گذارند این جان، مفت از دستشان برود. و تو چه زیبا از این عروج افتخارآمیز، استقبال کردی که با تأسی به فرهنگ عاشورای حسینی و تبعیت از ولایت فقیه، خود را برای خدمت به صاحب عصر و زمان حضرت مهدی (عج) مهیا نمودی و برای تحقق این امر، آگاهانه قدم در راهی گذاشتی که علاوه بر ترفیع مقامات معنوی، مشعل‌دار امنیت و سلامت دیگران شدی.

نوشیدن شربت شهادت، گوارای وجودت، ای انسان برگزیده خدا و خوشا به حال شما که با میهمان شدن بر سر سفره‌ی ضیافت الهی، اجر لحظه های ناب زندگیت را که به حفظ قرآن و غلامی اهل بیت (ع) سپری شد ؛ از خداوند گرفتی و در حریم خلوت الهی وارد و مشمول " یا ایتها النفس المطمئنه"، شدی و با تمام وجود " ارجعی الی ربک راضیه مرضیه" را درک نمودی.

خدایا تو شاهد باش ، امروز که با شهادت مجید من،  مسیر شهادت جانی دوباره گرفت و فرصتی به همه دست داد تا با شهیدان تجدید خاطره کنند؛ بر بیانات رهبرم امید دارم آنجا که فرمودند: شما خانواده‌های شهیدان، صبرتان، داغ سوزنده و در عین حال شیرینتان، فراق عزیزانتان، چون برای خداست، همه و همه محفوظ است.

کلامی هم با حضرت زینب سلام الله علیها  دارم ؛ زینب جان امروز که سوالات مکرر فرزندم امیر را می شنوم می فهمم که تو در رکاب دفاع از ولایت حسین(ع) چه سختی ها تحمل کردی و در برابر سوالهای رقیه سه ساله از سینه ی چاک چاک و سرِبریده ی پدر، چه کشیدی؟!!!!  از تو و مادرت زهرا (س ) می خواهم که در این مسیر بتوانم صبورانه گام بردارم .

و از خدا می خواهم با پیروی از راه شهید عزیز، مجید ، بتوانم شأنیت این جایگاه با ارزش الهی را قدر بدانم  و در انجام رسالت سنگینِ تربیتِ فرزند شهید، موفق و سربلند باشم.

والسلام علی عبادالله الصالحین

مرضیه صالحی همسر شهید مجید مهدوی

 14 دیماه 1393

 




تاریخ : دوشنبه 93/10/15 | 2:18 عصر | نویسنده : مریم ارشدی | نظر

بیانیه سازمان نشر آثار و ارزش­های مشارکت زنان در دفاع مقدس بمنابست یوم الله 9دی

 یوم الله 9 دی ماه 88، نمایش حماسه­ی سترگ عبور پیروزمندانه از گذرگاه­ پرخطر و پر فتنه در بطن تاریخ انقلاب شکوهمند ایران اسلامی است.

به راستی 9 دی تجلی تجدید میثاق زنان میهن اسلامی با مقام معظم رهبری در کنار مردان سرزمین مان است؛ آنجا که ندای حمایت از ولایت فقیه را سر می دهند و جانانه به ندای رهبر خویش لبیک می گویند...

حماسه 9 دی چه زیبا پرچم ولایتمداری و اعتقاد قلبی مردم ایران را در قله های خبری جهان بر افراشت و ثابت کرد ایرانی تا زنده است دست از قرآن و عترت و ولایت فقیه نخواهد کشید .

به گزارش روابط عمومی سازمان نشر آثار و ارزش­های مشارکت زنان در دفاع مقدس، در 9 دی بصیرت، بیداری و حضور آگاهانه مردان و زنان ایران اسلامی را نظاره گر بودیم که با حرکتی خودجوش از اعتقادات، آرمان­های اصیل نظام و ولایت فقیه، با صلابت صیانت کردند و ثابت کردند پیوندشان با آرمانهای والای انقلاب پیوندی اعتقادی، قلبی و برخاسته از شوری عاشورایی است.

در این بیانیه آمده است: 9 دی‌، نماد بصیرت، ولایت‌مداری و پایبندی ملت ایران به عهد و پیمان‌شان با امام راحل، تبعیتشان ازمقام معظم رهبری(دامت برکاته) وهمچنین اعلام برائت و بیزاریشان از سران و حامیان داخلی و خارجی فتنه است.حماسه‌ای که نشان داد بیعت ایرانیان با قرآن‌، عترت و ولایت فقیه‌، حقیقتی جاری، ساری و انکارناپذیر است و به فراخور زمان ، آگاهانه و فداکارانه نقش خود را به خوبی پدیدار خواهد ساخت.

بانوان این دیار در واقعه 9 دی بار دیگر همپای مردان ایران اسلامی با تأسی به فرهنگ فاطمی و زینبی با حضور پر شور، سهم به سزایی در نقش بر آب کردن دسیسه های داخلی و خارجی ایفا کردند و بصیرت مندانه حماسه ای دیگر را خلق کردند.

زنان متدین  این دیار در 9 دی نشان دادند همچون 8سال دفاع مقدس بار دیگر در کنار مردان، تفنگ ایمان را در دست گرفته و در حمایت از مقام معظم رهبری و آرمان های انقلاب اسلامی پایدارند و با موج متاثر از گذشته سرخ حسینی ،  آینده سبز مهدوی، را نیز همراه خواهند بود.

این بیانیه بر اهمیت باز شناسی،  تحلیل، تبیین و مفهوم سازی جریان فتنه 88 توسط اندیشمندان، صاحبنظران و معرفی آن به جامعه و بویژه به نسل جوان تاکید دارد.

سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی ، به تبعیت از ولایت فقیه زمان حضرت آیت الله امام خامنه ای ( مد ظله العالی)،بر حفظ آرمانهای اصیل انقلاب و دفاع مقدس و تکریم جایگاه خانواده‌های شهدا و ایثارگران تأکید کرده و در مقابل هرگونه حرکت فتنه‌آفرین همچون گذشته خواهد ایستاد.

 




تاریخ : سه شنبه 93/10/9 | 3:53 عصر | نویسنده : مریم ارشدی | نظر

درخصوص آثار، فواید و تبعات مثبت ناشی از به جای آوردن نماز، نوشته ها و گفته های فراوانی وجود دارد که بنده نمی خواهم در این مجال بدان بپردازم زیرا یقین دارم و کاربران عزیز خود بیش از بنده در مورد آن بررسی و مطالعه نموده اند.

آنچه بر خود تکلیف می دانم که در مورد آن صحبت کنم اعلام لذتی است معنوی که انسان پس از اقامه نماز بدان دست می یابد. هر فردی در زندگی با توجه به اهدافی که در زندگی دارد مسیر خود را برای دستیابی و رسیدن به مقصود تعیین و بعضا جهت تسهیل و تسریع در این حرکت، راهکارهای فراوانی را می یابد.

اگر از اقتصاددانی سوال شود که مفهوم سود و زیان چیست وی بدون تامل سود را ، برابر با تفاوت درآمد و هزینه  مالی تعریف می کند و به نظر حقیر نیز در این مبحث نماز همان مازاد درآمد معنوی کسب شده بر هزینه هایی است که در شرایط غفلت واقع شده اند.

چون در جایگاهی نیستم که بتوانم حق مطلب نماز را آنگونه که باید مطرح سازم دوستان را به موضوعات و مطالعات و مقالات و پژوهش های انجام شده در این زمینه در فضای مجازی توصیه می نمایم و باید بگویم که فواید و آثار نماز را آنچه در نوشته ها و سخنرانی ها چه به لحاظ علمی و پزشکی، و چه به لحاظ معرفتی، خوانده و شنیده ام به خوبی و راستی درک می کنم .

نماز و صبر دو موضوعی است که خداوند برای سرعت بخشی دستیابی به اهداف پیشنهاد داده است «یا ایها الذین آمنوا استعینوا بالصبر والصلوة ان الله مع الصابرین». انسان اگر نمازهای واجب خود را کمی با توجه بخواند، به همان اندازه به لذت درونی و معنوی خویش می رسد. اگر نماز را در اول وقت بخواند سرعت را برای این مقصود افزایش می دهد؛ اگر نمازهای مستحبی را مکررا مورد توجه قرار دهد و به خواندن نوافل اهمیت بدهد به همان اندازه به معرفت الهی دست می یابد و بعضا آنقدر به خداوند نزدیک می شود که آیات و نشانه های او را از بسیار نزدیک و به خوبی درک می کند.

موضوع قابل تأمل پیرامون نماز که"... و لذکر الله اکبر" می باشد این است که انسان بالاترین و برترین ها را با چشم دل خویش می یابد. صدای اذان که بر جان می نشیند انگار ندای وحدانیت و توحید همه بندگان از خرد و کلان، عاقل و بالغ، غنی و فقیر، ذی شعور و بی شعور همه را  در یک صف و زیر یک پرچم فرا می خواند و چه فرصتی بالاتر از این که به سویش بشتابی و زمان را برای لبیک و همچنین  دریافت امدادها و الطاف الهی از دست ندهی .

نماز می خوانی که اعتراف کنی فقط اورا واجد شرایط تقاضاهایت می بینی و تکرار می کنی که رییس تنها اوست و اوست که می تواند مسایل تو را بفهمد و به خواسته هایت لباس اجابت بپوشاند.

 «اننی انا الله لا اله الا انا فاعبدنی و اقم الصلوة لذکری.» من الله هستم, معبودی جز من نیست مرا پرستش کن, و نماز را برای من به پادار.

یکی از موضوعاتی در قرآن بدان تاکید شده موضوع یاد خداست که اگر از یاد خدا غافل شدی دو عارضه دارد یکی در دنیا و یکی در آخرت.آنچه در دنیا گریبان ما را می گیرد تنگی روزی است " معیشتاً ضنکا" این بدان معنی نیست که ما صرفا فقیر می شویم بلکه همواره در موضوعات روزمره حیران و سرگشته ایم و غافل از اینکه مشکل ما فاصله از بی نهایت است.

محض ریا داشتم تعقیبات نماز عشا را می خواندم و حیفم آمد برای دوستانم لذتی که از معنای این جملات بردم برای دوستانم بازگو نکنم. واقعا این مطالب سبب می شود که انسان ، آدمهای به ظاهر بزرگ را بسیار ریز ببیند و....

اللَّهُمَّ إِنَّهُ لَیْسَ لِی عِلْمٌ بِمَوْضِعِ رِزْقِی وَ إِنَّمَا أَطْلُبُهُ بِخَطَرَاتٍ تَخْطُرُ عَلَى قَلْبِی فَأَجُولُ فِی طَلَبِهِ الْبُلْدَانَ فَأَنَا فِیمَا أَنَا طَالِبٌ کَالْحَیْرَانِ لا أَدْرِی أَ فِی سَهْلٍ هُوَ أَمْ فِی جَبَلٍ أَمْ فِی أَرْضٍ أَمْ فِی سَمَاءٍ أَمْ فِی بَرٍّ أَمْ فِی بَحْرٍ وَ عَلَى یَدَیْ مَنْ وَ مِنْ قِبَلِ مَنْ وَ قَدْ عَلِمْتُ أَنَّ عِلْمَهُ عِنْدَکَ وَ أَسْبَابَهُ بِیَدِکَ وَ أَنْتَ الَّذِی تَقْسِمُهُ بِلُطْفِکَ وَ تُسَبِّبُهُ بِرَحْمَتِکَ اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْ یَا رَبِّ رِزْقَکَ لِی وَاسِعا وَ مَطْلَبَهُ سَهْلا وَ مَأْخَذَهُ قَرِیباً وَ لا تُعَنِّنِی بِطَلَبِ مَا لَمْ تُقَدِّرْ لِی فِیهِ رِزْقا فَإِنَّکَ غَنِیٌّ عَنْ عَذَابِی [عَنَائِی‏] وَ أَنَا فَقِیرٌ إِلَى رَحْمَتِکَ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ جُدْ عَلَى عَبْدِکَ بِفَضْلِکَ إِنَّکَ ذُو فَضْلٍ عَظِیمٍ.

خدایا من نمیدانم روزی ام در کجاست،و آن را تنها بر پایه گمانهایى که بر خاطرم مى ‏گذرد میجویم، و ازاین‏رو در جستجوى آن شهرها را زیر پا میگذارم،پس در آنچه که خواهان آنم همچون حیرت‏زدگانم،نمیدانم آیا در دشت است‏ یا در کوه؟در زمین است یا در آسمان؟در خشکى است یا در دریا؟نمیدانم به دست کیست؟و از جانب چه‏ کسى است؟ولى به یقین میدانم که دانش آن نزد تو و اسباب آن به دست توست و تویى که آن را با لطف خویش تقسیم میکنى و با رحمت خود براى آن سبب فراهم می سازى،خدایا،پس بر محمد و خاندان او درود فرست و بارپروردگارا،روزى خود را بر من گسترده ساز و به دست آوردنش را برایم آسان نما و جاى دریافتش را نزدیک قرار ده و با طلب آنچه برایم در آن روزى مقدر نکرده‏اى به زحمتم میفکن،چه‏ تو از آزردن من بینیازى و من به رحمتت نیازمندم،پس بر محمد و خاندان او درود فرست،و با لطف و فضل خویش بر بنده‏ات‏ کرم نما،تو صاحب بخشش بزرگ هستى.

کلا این دعا از دعاهاى طلب روزى است و نیز مستحب است در تعقیبات نماز عشاء هفت مرتبه سوره.قدر خوانده شود و نیز در نماز»ویتره«که دو رکعت نافله نشسته بعد از نماز عشاءست،صد آیه از قرآن خوانده شود و مستحب است نمازگزار به جاى صد آیه،سوره «اذا وقعت الواقعه» را در یک رکعت و سوره «قل هو اللّه» را در رکعت دیگر بخواند.

سعی می کنم در بخش های دیگر،  برخی از موارد را با موضوع " نماز لذت معنوی"  به دوستانم هدیه کنم. امیدوارم با اقامه نماز مشمول " تنهی عن الفحشاء والمنکر" شویم.امید که با اقامه این عمل خداپسندانه تنهی عن الفحشاء والمنکر در وجودمان نهادینه گردد.




تاریخ : شنبه 93/9/29 | 3:50 عصر | نویسنده : مریم ارشدی | نظر

 

سرکار خانم ارشدی رئیس کمیته بانوان شورای مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیر کل روابط عمومی سازمان نشر و آثار ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس از انجمن معلولین سوره صبح شهرستان بازدید نمودند.
به گزارش خبرنگار پرتال خبری آران و بیدگل"ای بی نیوز"،سرکار خانم مریم ارشدی ضمن بازدید از دستاوردهای معلولین این انجمن حضور این انجمن های مردمی را موهبتی الهی برای سازمانها و ارگانهای دولتی دانست و گفت بازدهی این سازمانها از بعضی ارگانها و سازمانهای دولتی بیشتر بوده و باید با برنامه و ایده رو به جلو حرکت نمود.
ایشان ضمن بازدید از نمایشگاه و دستاوردهای این عزیزان همت را اساس و پایه هر کاری دانست و ابراز داشت که اینگونه افراد در عین نقص یاس و ناامیدی را ازخود دور نموده و پا در راهی گذاشته اند که هم موجب سلامت روح و روان شده و هم منبع درآمدی برای آنها خواهد داشت.
مریم ارشدی همچنین به تلاش معلولین به عنوان الگوهای ممتاز آفرینش اشاره کرد و توجه انجمن سوره صبح به توانمندسازی این قشر عزتمند را مورد تقدیر و تشکر قرار داد و از مردم و مسئولین خواست تا حمایتهای مادی و معنوی خود را در جهت تقویت برنامه های این سازمان مردم نهاد بیش از پیش استمرار بخشند.
 درادامه آقای عابدین زاده در موردفعالیتها و  در مورد نرم افزار سوره صبح توضیحاتی ارائه نمود.
در پایان آقای عمویی ضمن تقدیر و تشکر از حضور ایشان در انجمن اهداف پیشرو دراینده را تشریح و رسیدن به آنها را ملزم به همکاری سازمانها و نهاد های دولتی دانست و افزود باید تمامی سازمانها به تعهدات خود در قبال معلولین در تمامی زمینه ها عمل نمایند.





تاریخ : پنج شنبه 93/9/27 | 12:13 عصر | نویسنده : مریم ارشدی | نظر

غدیر خم روزی است که رسول خدا صلی الله علیه واله پس از بازگشت از مکه و بعد از انجام مراسم حج ، در محل غدیر خم همسفران و پیروان راستینش را فرا خواند

به غدیریان فرمود صبر کنید تا عقب ماندگان برسند ؛ به جلو رفته ها فرمود باز گردید و آنگاه دست علی (ع) را بلند کرد و فرمود:

من کنت مولاه فهذا علی مولاه

هرکس که من مولا و یاور اویم پس علی مولا و یاورش است

....و امروز به هوش باشیم که روز پیشتازی و عقب ماندگی از مسیر ولایت نیست. آنچه را رهبری و ولی امت اسلام حضرت آیت الله خامنه ای عزیز بر ما امر می فرمایند بر ما غدیریان و ولایتمداران است تا رهروی راهش را نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقب تر به گوش باشیم ......




تاریخ : یکشنبه 93/7/20 | 3:55 عصر | نویسنده : مریم ارشدی | نظر
در موضوع الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت تبیین و تحلیل وضعیت نظام اسلامی، شاخصه ای اصلی در جهت ارزیابی و نقد مدل های توسعه و پیشرفت در نظام سرمایه داری غرب، و روش های تهیه و تدوین الگوی مطلوب پیشرفت مورد توجه است.

مریم ارشدی

کاربرد شیوه های دوران دفاع مقدس زمینه ساز ارائه الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت 

باصر- بخش ویژه فرهنگی و اجتماعی - رهبر معظم انقلاب در سفر سال 88 خود به استان کردستان تأکید کردند که “ما باید به دنبال مدل بومی خودمان بگردیم. هنر ما این خواهد بود که بتوانیم مدل بومی پیشرفت را متناسب با شرایط خودمان پیدا کنیم.”  

در موضوع الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت تبیین و تحلیل وضعیت نظام اسلامی، شاخصه ای اصلی در جهت ارزیابی و نقد مدل های توسعه و پیشرفت در نظام سرمایه داری غرب، و روش های تهیه و تدوین الگوی مطلوب پیشرفت مورد توجه است.

یکی از فرصتهای مهم در جهت مفهوم سازی ، جریان سازی و نهادسازی در مسیر معرفی الگوی اسلامی ایرانی تعاملات بین بخشی دستگاههای اجرایی و نهادهای مدنی و همچنین پیوستگی و وابستگی میان اندیشمندان حوزه و دانشگاه است.

از سویی بهره مندی از ظرفیت رسانه ها و منابع خبری دستیابی به مقصود راتسریع و تسهیل می نماید.
لذا برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی به منظور ایجاد زمینه برای طرح دیدگاه‌های صاحبنظران و فراهم کردن بستری در جهت استخراج اندیشه‌های کاربردی در زمینه تدوین الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت ضرورت اجتناب ناپذیر است.
ایجاد جریان علمی در کشور برای پیگیری و تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه های فکری و اندیشه ای، تقویت مفهوم سازی، نظریه‌پردازی و گفتمان‌سازی برای الگوی ایرانی- اسلامی در حوزه و دانشگاه، فراهم کردن بستر و زمینه لازم برای طرح بی‌واسطه نظرات نخبگان در این زمینه، ایجاد بستر لازم برای شکل‌گیری فکر و ایده‌های نو در زمینه‌های مورد نیاز کشور و تشویق و ترغیب نخبگان به حضور مؤثر در صحنه برای چاره اندیشی و رفع خلاءهای اندیشه ای و فکری موجود، انگیزه ارتباط با نخبگان را دوچندان می کند.

نخبگان علمی و دینی می توانند هدایت افکار عمومی جامعه را برعهده گرفته و نسل امروز ما باید با تلاش چشمگیر خود مسیر رشد و تعالی جامعه را رقم بزند.

آنچه یادآوری آن مهم و حیاتی به نظر می رسد آن است که ارائه الگوی درست اسلامی ایرانی عزم و اراده همگانی می خواهد و کاربرد مجدد تجربه و تلاش ملت متدین و فهیم ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس به عنوان نقطه عطف تاریخ حماسه و ایثار ، ارزشمند بوده و باید مورد مداقه و توجه مردم و مسئولین باشد.

آن دورانی که همه داشته های پیر زن رنجور روستایی در طبق اخلاص و در سبد هدیه رزمندگان اسلام قرار می گرفت و دگرخواهی جایی برای خودخواهی نمی گذاشت، مادر از عشق مادرانه اش برای کمال یابی فرزند بهره می جست و خواهر آب در راه برادر می پاشید تا طراوت امنیت و سلامت جامعه را ماندگار سازد!!!……

این هویتهای بومیکه خاص جامعه ایرانی است باید برای معرفی به عنوان الگوهای اساسی در جامعه فعلی در ارتباطات انسانی مطرح و در قالبهای مختلف هنری، ادبی و…. در سطح ملی و بین المللی مطرح گردد.

امروز باید واژه های صبر، ایثار، ازخودگذشتگی، مسئولیت پذیری، مقاومت، پشتکار و تلاش سرلوحه زندگی و بلکه همه فعالیت های ما باشد.

حوان امروز ما باید به تاسی از جوانان دوران دفاع مقدس همت عالی خویش را در برافراشتن پـرچم ابتکار ، اختراع و نـوآوری بکار بندد  و به عـزت مندی ایران سربلند با معیارهای اسلامی در عرصه های مختلف اخلاقی، علمی و…  با نگاهی نو و با مطالعه سبک زندگی جوانان دوران دفاع مقدس بیاندیشند.

 




تاریخ : شنبه 93/7/19 | 5:58 صبح | نویسنده : مریم ارشدی | نظر

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات در اجرای نسل سوم اینترنت تلفن همراه گفت: شورای عالی فضای مجازی توضیحاتی را در این ارتباط به من دادند و احساس کردم در این خصوص خطری ایجاد می‌شود، اما متاسفانه برخی‌ سخنان مرا تحریف کردند.

 

خبرگزاری فارس: تاکید آیت‌الله مکارم شیرازی بر پالایش فضای مجازی/ سخنانم در ارتباط با اینترنت تحریف شدآیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با دکتر لاریجانی با بیان اینکه رئیس مجلس در دیدار امروز توضیحات کاملی را در مسائل مختلف کشور به ویژه مسائل درجه اول ارائه کرد گفت: واقعیت این است که دولت در یک سال اخیر خدمات خوبی ارائه کرده است ولی مشکلات هنوز وجود دارد که دولت باید در راستای رفع آنها تلاش کند.
این مرجع تقلید در ارتباط با مسائل مربوط به انتقاد از مسئولان دولتی افزود: قطعاً اگر انتقاد سازنده باشد مطلوب است و اگر مخرب باشد، عذاب است. از طرف دیگر به طور حتم انتقاد سازنده تلخ است ولی باید تحمل کرد و پذیرفت، اما اگر این انتقادها نباشد، اشتباهات تکرار می‌شود، بنابراین دولت نباید از انتقادات سازنده ناراحت شود. همچنین این موضوع را باید متذکر شد که انتقادات مخرب در شرایط فعلی درست نیست.
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات اقتصادی و فرهنگی در کشور گفت: مشکلات اقتصادی متولیان زیادی دارد، ولی مشکلات فرهنگی دارای متولیان کمتری است، از این‌رو ما بر مشکلات فرهنگی کشور تاکید می‌کنیم.
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای نسل سوم اینترنت گفت: شورای عالی فضای مجازی توضیحاتی را در این ارتباط به من دادند و من احساس کردم که در این خصوص خطری ایجاد می‌شود که در نهایت تذکر دادم، اما متاسفانه برخی‌ها این صحبت‌های من را تحریف کردند.
وی با تاکید بر اینکه ما مخالف تکنولوژی نیستیم افزود: به نظر ما استفاده از تکنولوژی واجب است، زیرا وقتی مسلمانان دارای نهضت علمی و انقلابی بودند اروپایی‌ها دوران قرون وسطی را طی می‌کردند از این رو ما موافق تکنولوژی هستیم.
این مرجع تقلید ادامه داد: تکنولوژی غربی مانند یک آب گل‌آلود و غیربهداشتی است، البته آب مایه حیات است ولی آب گل‌آلود را باید تصفیه کرد، بنابراین تکنولوژی نسل سوم اینترنت هم مانند آب گل‌آلود باید تصفیه شود تا در اختیار مردم قرار گیرد، بنابراین این را باید گفت که آدم بی‌عقل مخالف تکنولوژی و پیشرفت علم است.
آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: قطعاً غربی‌ها در حوزه تکنولوژی پایبند به مسائل اخلاقی و فرهنگی نیستند اما ما که پایبند هستیم و خط قرمزهایی داریم، معتقدیم که هر تکنولوژی‌ باید پالایش شود.
وی با بیان اینکه شتاب و عجله در اجرای نسل سوم اینترنت اشتباه است گفت: در ارتباط با استفاده از این تکنولوژی اعضای شورای فضای مجازی نظراتی را دارند که این نکات باید در نشست‌هایی با مسئولان و وزیر ارتباطات مطرح شود، زیرا در غیر این‌ صورت در آینده مشکلات بسیاری ایجاد می‌شود.
این مرجع تقلید با بیان اینکه در کشور ما مسائل فرهنگی همیشه تبدیل به مسائل اقتصادی و سیاسی می‌شود ادامه داد: ما به‌عنوان یک دولت اسلامی معتقدیم که اگر اخلاق فاسد شد، مشکلات دیگر هم به تبع آن ایجاد می‌شود، از این‌رو می‌توان ریشه برخی مشکلات مانند طلاق، بی‌بندوباری و آسیب‌دیدن نظام خانواده را در استفاده اشتباه از این موارد مشاهده کرد.
وی با بیان اینکه ما مسائل فرهنگی را به دقت رصد می‌کنیم، خطاب به دکتر لاریجانی تاکید کرد: البته گاهی این مسائل هزینه‌هایی را برای ما دارد، اما امیدواریم شما هم پیام ما را به مسئولان به ویژه وزیر ارتباطات برسانید تا در ارتباط با این تکنولوژی فکری کند.
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به تولید نشریات داخلی در دانشگاه‌ها گفت: باید بر نشریات داخلی دانشگاه‌ها نظارت شود، البته ما علاقه زیادی به دانشجویان و اساتید و دانشگاهیان داریم، اما دشمنان می‌خواهند از این راه و حربه استفاده کنند، امیدوارم با موقعیت تاثیرگذار جنابعالی و نفس عالی شما، مشکلات فرهنگی حل شود.
در ادامه دکتر لاریجانی با اشاره به موضوعات مطرح شده درخصوص نسل سوم اینترنت در کشور گفت: قطعاً این تکنولوژی‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند، البته باید براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اینترنت داخلی گسترش پیدا می‌کرد و حتی طراحی‌های اولیه آن انجام شد، اما من قطعاً برای پیگیری موضوعات مطروحه از سوی جنابعالی با وزیر مربوطه و دبیر شورای عالی فضای مجازی تماس می‌گیرم و موضوع را بررسی می‌کنم.
منبع: خانه ملت



تاریخ : سه شنبه 93/6/11 | 5:4 عصر | نویسنده : مریم ارشدی | نظر
مدیر روابط عمومی سازمان زنان و دفاع مقدس: 21 مرداد 1393 ساعت 14:59

اطلاع رسانی در عرصه فرهنگ دفاع مقدس در اولویت قرار بگیرد


مدیر روابط عمومی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: اطلاع رسانی در عرصه فرهنگ دفاع مقدس امری ضروری است و باید رابطین استانی آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.
اطلاع رسانی در عرصه فرهنگ دفاع مقدس در اولویت قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع پرس، مریم ارشدی، مدیر روابط عمومی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، در نشست تخصصی (توجیهی - آموزشی) رابطین استانی که در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، اظهار داشت: بشر برای کسب اخبار و آگاهی‌های روزمره در حداقل زمان و ارزش گذاری خبر درگذر ثانیه ها و نیز دگرگونی شگفت انگیز نیازها، ادعاها و وضعیت زنان در جهان کنونی، به اطلاع رسانی به موقع، واقعی و به دور از افراط و تفریط نیاز دارد.

ارشدی با اشاره به نقش اثرگذار زنان در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: نقش موثر این بانوان در روند پیروزی، استمرا و بقای انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و عرصه دفاع مقدس به جهات مختلف در استحکام خانواده، بهبود وضعیت جامعه و نهایتا در ارتقاء شاخصه های معنوی، رسالت اطلاع رسانی و جریان سازی را برای همه و بویژه متولیان امر مضاعف می کند.

وی گفت: رابطین استانی در کنار فعالیتهای گسترده خود وظیفه تنویر افکار عمومی را در قالب اخبار، مصاحبه، بیانیه و.... برعهده دارند تا تأثیرقابل درکی از سیاستگذاریها و تصمیم سازهای برنامه ریزان با معرفی نقش و جایگاه واقعی زنان در حوزه دفاع مقدس ایفا کند.

مدیر روابط عمومی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: اطلاع رسانی در عرصه فرهنگ دفاع مقدس امری ضروری است و باید رابطین استانی آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.
وی بر ضرورت جریان سازی در قالب مصاحبه و کنفرانسهای خبری به منظور معرفی نقش و جایگاه واقعی زنان در عرصه دفاع مقدس به جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: ما باید منابع، ابزارها و شیوه های نوینی را که نسل جوان برای دریافت اطلاعات از آن استفاده می کنند به منظور بهره برداری بهینه در معرفی فرهنگ دفاع مقدس  شناسایی کنیم.

ارشدی در ادامه بر ظرفیت وبلاگها به عنوان منبعی که در معرفی جایگاه زنان و دفاع مقدس از آن می توان استفاده نمود، اشاره کرد و جمع آوری بانک جامعی از وبلاگهای حوزه دفاع مقدس برای تعامل مفید و حداکثری در مرکز و استانها در این زمینه را توصیه کرد.

وی انتظار سازمان زنان و دفاع مقدس از اطلاع رسانی  را، پوشش حداقل چهل درصدی اخبار و اطلاعات حوزه زنان و دفاع مقدس تا پایان سال 95 خواند.

مدیر روابط عمومی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در پایان اظهار امیدواری کرد با تعامل گسترده و مستمر گروهها و دستگاههای مردم نهاد و متولی امور فرهنگی بتوانیم در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مولفه های مرتبط مانند ایثار، شهادت، مسئولیت پذیری، مجاهدت، دیگرخواهی، صبر، مقاومت و... گام برداریم.




تاریخ : سه شنبه 93/5/21 | 3:35 عصر | نویسنده : مریم ارشدی | نظر

  • راه بلاگ | تک تاز بلاگ | قیمت دلار